De Heikamp werd door de vakjury het hoogst beoordeeld op onder meer visie, creatief ondernemerschap en onderscheidend vermogen binnen de branche. Deze toonaangevende foodonderneming onderscheidt zich door te innoveren in beleving.
De drang om te innoveren van de Heikamp is aanstekelijk. Om jongeren kennis te laten maken met de horeca werkt de Heikamp samen met verschillende scholen uit de regio. Zo koppelde Smaakacademie Achterhoek studenten van Saxion, die deelnamen aan het Smart Solution Semester aan een Achterhoek Food Challenge. In samenwerking met het praktijkrestaurant van het Graafschap college, gingen de studenten aan de slag met de onderzoekvraag; “Hoe zorg je dat de foodbeleving in het restaurant sterker wordt en commercieel bijdraagt wanneer je kiest voor lokale producten zoals graan?” Het resultaat; een pannenkoeken-strooptocht en informatieve drieluik. Meer informatie over dit project lees je op de website van Smaakacademie Achterhoek (zie deze link)
Met hun eigen graan, gebruikt voor o.a. de pannenkoeken, creëren ze maatschappelijke betrokkenheid en beleving voor alle leeftijden. Dit geldt ook voor de “strooptocht”, waar gasten de hele weg van hun pannenkoek kunnen volgen. Als ambassadeur voor Achterhoeks bakwaardig graan, neemt Bert de gasten zo mee in een foodexperience. Hierdoor krijgen ze niet alleen meer waardering krijgen voor de producten, maar ook bewuster worden van het belang van een gezonde bodem.
De Heikamp is een inspiratiebron voor de learning community Achterhoek Food en biedt met hun visie en aanpak een succesvol model voor andere ondernemers. Wij feliciteren Bert van Zijtveld en het volledige team van de Heikamp van harte met het winnen van de Ondernemersprijs Achterhoek 2023 en voor hun voortdurende bijdrage aan de groei en ontwikkeling van de Achterhoek als onderscheidende foodregio. Wil je meer informatie over de Heikamp? Bekijk dan de Youtube video hier. Uitgebreidere informatie over de Achterhoekse graanoogst lees je hier.